SÖNDAG

Morgonen har varit kaos med blandade känslor. Jag blir väckt 08:11 av att mobilen vibrerar på ljudlöst och mitt hjärta och säger att han är på akuten, han är allvarlig i rösten och jag tänker att det har hänt något med hans vän som han är hos i Halmstad efter som det är han som pratar. Det är lugnt med hans kompis, det är han själv som åkt in med ambulans inatt för att han blivit drogad på krogen. Jag blev så jävla rädd och chockad att jag börjar gråta samtidigt som jag är så glad över att han ringer och säger att han mår okej. Varför, Varför gör man så mot andra? Vad tänker folk? Blir så sjukt ledsen och arg på människor som alltid, alltid ska förstöra för andra. Det kunde ju gått så illa, det är klart att man inte vill tänka på vad som kunnat hända om inte hans vän ring ambulansen men tankarna dras ju dit ändå. Man går ju till krogen för att träffa folk och ha kul, inte går man väl dit med tanken att man ska göra en annan människa illa? 
 
Kära ni som läser detta, ha alltid uppsyn över det ni köper, kolla när de gör drinker bakom baren, och ha alltid koll på er drink/öl/cider, ställ aldrig ifrån er den och är du osäker på om du ska fortsätta dricka den-gör det inte! Det är inte första och sista gången någon blir drogad.
 
Usch, nu vill jag bara att han ska komma hem! Vad deppigt och seriöst det blev. Efter samtalet i morse så gav jag mig ut på en löprunda för att samla tankarna, bästa terapin för själen. Jag ätit en stor frukost i soffan framför Hollywoodfruar och ska ta tag i min tvätt som jag har tid för snart.
 
Gårdagen började med ett cirkelfyspass i idrottshallen med Kristian, Adam och Johan med fokus på ben, det kändes idag kan jag säga när jag var ute och löpte. Efter lunch så mötte jag upp lite vänner på cafe Lennarts och satt på deras innergård i solen och drack kaffe, riktigt skönt att njuta i solen när det är lä, då bränner strålarna fortfarande. Kvällen blev lugn, Rikard och Kristian kom hit och vi tittade på Papertowns, åt popcorn och drack te. Bra kväll med fina vänner och skön att vakna upp idag och vara utvilad.  Puss
På gymmet för någon vecka sedan

Kommentera här: